Gilli-Bali-Nederland

6 september 2015 - Vianen, Nederland

Zondag 30 augustus
De mannen gingen het eiland rondfietsen en ik lekker naar het strand met een boek.
Helaas werd het waterpeil in de middag laag dus maar lekker bij het zwembad verder genieten. Tja en ook nu moest er de MotoGp gekeken worden. Dus hup op de fiets naar de andere kant van het eiland. Ik had het idee om maar eens een massage te nemen terwijl de mannen de wedstrijd kijken. Helaas was er geen plek dus een afspraak gemaakt voor de volgende dag. Vlakbij de sportsbar zat een tent waar live reggae werd gespeeld dus ik ben daar gaan zitten, biertje erbij en lekker genieten van de muziek. Daarna zijn we gaan eten. Het eten op de Gili is een tegenvaller ten opzichte van de rest van de vakantie. Een tonijnsteak werd de vorige dag door Jeroen terug gestuurd, te droog dus te ver doorbakken. Woenk had dezelfde tonijnsteak  besteld en die was uitmuntend. Ook bestelde ze op de Gilli's een steak, die van Woenk werd twee keer teruggestuurd ook te droog(terwijl je medium besteld) en die van Jeroen was wel medium. Haha de heren troffen het niet en ik daarin tegen heb alle avonden heerlijk gegeten.
Maandag 31 augustus
Vandaag  op tijd op want we wilden snorkelen en vanwege het getij  dachten we maar vroeg te gaan. Maar gelukkig bleef het water lang hoog, volle maan was inmiddels voorbij. Veel vissen gezien maar ik zag geen zeeschildpad, de heren wel. Eind van de middag heb ik genoten van een heerlijke Thaise massage, top masseuse!
Dinsdag 1 september
Vandaag op de fiets een andere snorkelplek opzoeken.
Ja! Hier zitten veel zeeschilpadden, geweldig om te zien.
Op de terugweg even gestopt, terras gepakt en genieten van de zonsondergang.
Daarna besloten we om te douchen en hier weer terug te komen voor een tapasmaaltijd op het strand. Heerlijk gegeten, hier zijn we drie jaar geleden ook geweest en nog steeds goed.
Woensdag 2 september.
Vandaag staat de bootreis naar Bali op de planning. Om elf uur verzamelen in de haven en om twaalf uur varen. Na ruim anderhalf uur komen we aan op Bali. Ik vond de boottrip geen pretje. De boot beukt continue op het water maar gelukkig niemand zeeziek. Toen nog een ruim een uur met een busje en eindelijk zijn we in Ubud.
Ons hotel zit vlak bij monkey forrest dus heel centraal. De apen komen zelfs in het hotel  dus niks buiten laten liggen anders is het weg. We gingen koffie drinken op een terras en kijken naar de apen die aan de overkant van de straat toeristen lastig vielen. Er zat een toerist voor de supermarkt aan een tafel  met een plastic bak met noodles.  Deze bak werd door de aap snel van tafel gepakt en ging hem op zitten eten. Tja en doe maar niks anders krijg je een paar tanden te zien en heb je kans gebeten te worden. Een flesje drinken werd ook uit de handen van een toerist gerukt en de aap ging hem op zijn gemak op zitten drinken. Hihi wij hebben zitten lachen om deze draken van apen.
Donderdag 3 september
Vandaag een scooter gehuurd en zijn we naar de terras rijstvelden gereden. Prachtig om te zien. Hierna naar Tanah Lot, ook weer mooi om te zien. We besloten om naar Kuta te rijden. Maar dit staat zo slecht aangegeven dat we uit eindelijk in Semenyak belanden. Dus dat werd of 9 km terug rijden of maar terug naar ubud. Het werd terug rijden want het was al vijf uur en ik wilde niet in het donker rijden en het was nog zeker een uur rijden.  Pff wat een drukte en chaos op de wegen. Om half zeven waren we terug terug in ubud. Douchen en tijd voor een diner.
Vrijdag 4 september
Vandaag staat de terugreis op de planning.
Maar eerst shoppen dus op naar de markt.
Hier wat kleine dingen gescoord, snel een duik in het zwembad en tijd voor een vérlate lunch want om vijf uur worden we met de taxi naar het vliegveld gebracht. Deze rit duurde ruim anderhalf uur want het was heel erg druk op de weg. We hadden nog een uur want om acht uur gaan we de lucht in. Blijkt dat we nog een vertrekbelasting moeten betalen, handig dat dit nergens word vermeld. En we begrepen hieruit dat dit eenmalig was. Na een vlucht van twee uur zijn we in Jakarta. Op naar het volgende gate voor de volgende vlucht. Twee keer door de douane en we wilden inchecken blijkt dat we hier nog een keer moeten betalen. Zo'n 150.000 rph p.p.. We hadden maar 200.000 rph dus dit werd een probleem. We hadden nog maar een kwartier voordat het vliegtuig de lucht in zou gaan. Nergens was er daar een pinautomaat en met VISA betalen kon ook niet. De deskmedewerker werkte niet mee en was ook niet duidelijk. Hij bleef maar vragen of we geen vrienden hadden die konden betalen, erg vaag. Gelukkig was er een koppel die ons uit de brand hielp, want terug door de douane was geen optie vanwege de tijd. Van haar geld geleend, top meid. We bleken ook niet de enigste te zijn want er waren er nog meerdere die het zelfde probleem hadden, bij sommige zat het al in de ticket prijs en bij sommige niet. Toen we vlogen naar Flores wist ik dit want dit was verteld door het ticketbureau waar ik die vlucht had geboekt. Maar bij deze ticket was het niet vermeld, ik ga er nog maar een email aan wagen want dit is niet handig en levert veel stress. Maar gelukkig hebben we het gered. Na een lange vlucht kwamen we om 8:15 aan op Schiphol. Tijd op de backpacks  van de band te halen. Band 17 zou het zijn, iedereen maar wachten bleek na een half uur dat de bagage op band 16 lag. Ik had de mijne en Woenk ook echter Jeroen zijn backpack was in geen velden of wegen te vinden. Dan maar naar de receptie om na vraag te doen. Bleek dat Jeroen zijn rugzak door iemand anders was meegenomen en die zat op het terras voor de uitgang. Ik ben maar vast naar Carel gegaan want die zat natuurlijk ook maar te wachten en wist niet waar we bleven. Wij maar even koffie gedronken terwijl we wachten op de mannen. En uiteindelijk kwamen ze aan met de juiste tas. Op naar de auto om naar huis te gaan. Wat een tegenvaller hier, het is koud en het regent.
We hebben genoten van deze vakantie. Veel hoogte punten, manta's, zeeschilpadden en komodo's gezien. En de minpunt was de boottocht, maar dat is al bijna vergeten.
Kortom het was een hele fijne en gezellige vakantie !
Bedankt voor jullie reactie's
Groetjes Jeroen,Woenk en Nathalie

1. Beintema:
    Welkom thuis lieve schatten
  2. Leida:
    6 september 2015
    Heb al twee keer gereageerd maar het wordt niet verstuurd. groet van Leida.
  3. Leida:
    6 september 2015
    dus nu wel veel sterkte maandag met de eerste werkdag nog even nagenieten van de fijn vakantie. Leida.
  4. BenAnt:
    7 september 2015
    Whaw wat een gedoe met die terugreis . Dat is jammer want, blijft toch op de achtergrond in je hoofd hangen .
    Weer een leuk verslag we genieten telkens weer en proberen ons er een voorstelling bij te maken . Is ook een beetje vakantie voor ons. Veel sterkte alle drie met
    "de arbeid" en ket kkkkoud /natte Nederland . Wel ff afzien ! Dank,Dank,Dank dat we mee mochten genieten .
    Tot de 14e, als het niet uitkomt hoor ik het wel. Dikke Knuffels van hier.
  5. Debbie:
    7 september 2015
    Fijn dat jullie weer thuis zijn en wat een verhaal weer van de terugreis. Ik had dat van de vertrek belastingen gelezen op internet vorig jaar dus was voorbereid. Heerlijk om jullie verhalen te lezen en zo weer met jullie mee gereisd te hebben.
    volgens mij moesten jullie weer aan het werk vandaag dus sterkte de eerste dagen, die zullen best zwaar zijn.

Groetjes xxx
  6. Wencke Nagtegaal:
    7 september 2015
    Wat een domper hé van het weer hier als je uit zo n warm land komt. Maar er komt nog een paar zonnige nazomer daagjes aan.
    Prachtige foto's.
  7. Eefje:
    7 september 2015
    Dat klinkt weer als een geweldige vakantie. Het was leuk om te lezrn. Welkom terug!
  8. J(eroen) van J(udtith)&J(eroen):
    7 september 2015
    Woenk en Nathalie, bedankt voor de geslaagde vakantie. Nathalie ook voor al het boeken ed.
    En niet te vergeten mijn innige dank aan Ewald voor het mogen lenen van zijn rugzak!
    Terima kasih