Boottocht Flores-Lombok

27 augustus 2015 - Batu Layar, Indonesië

Woensdag 26 augustus
De afgelopen dagen zwaar en niet echt wat we er van verwacht hadden.
Zondag hebben we heerlijk gesnorkeld bij Kanawa eiland. We besloten om daar niet te lunchen maar dat terug in de haven te doen. Helaas was alles dicht. Terug maar naar ons hotel om hopelijk te kunnen douchen en de spullen op te halen. Gelukkig was er een kamer niet bezet en konden we nog even snel douchen en terug naar de haven. We moesten om 17:00 uur verzamelen maar dat werd half zes. Even drankje gedaan op het terras en toen naar de boot. De boot.. Tja die lag voor anker in de haven dus met kleine bootjes werden we er naar toe gebracht. Wij zouden op het dek slapen. Daar bleken we met 12 man op het achterdek te liggen, hutje mutje en een stel op het voordek. Er waren nog 2 cabines boven en 4 stuks beneden. De cabines zijn voor drie personen, een matras voor twee personen op de grond en een 1 pers. Bed er boven. Aan boord druppelde iedereen binnen en kregen we eten. Dat was rijst, noedels en een stukje kip, meloen toe. Tja wat moet je ervan denken. De eerst avond bleven we in de haven en om vijf uur zouden we uitvaren. We werden om 4 uur ruw gewekt door de moskee, hier klonk het nog erger dan in ons hotel. En om vrij uur gingen we op weg. De nacht was hel. Je ligt letterlijk naast elkaar dus heel weinig privacy. Maarja wat is beter, een cabine van 1,5 bij 2 meter mer kakkerlakken of hutje mutje op het dek.. Ons ontbijt was toast met jam en fruit. Om acht uur kwamen we aan in Rinca om de varanen te bekijken. Hier waren we al geweest maar Jeroen en ik gingen aan wal en Woenk besloot achter te blijven vanwege zijn knie. We hebben wel leuke kleine varanen gezien en nu de middelroute gelopen. Was een leuke route maar weinig varanen gezien. Terug aan boord gingen we verder varen. Doordat er zoveel mensen aan boord zijn is het lastig een plek te vinden om goed te zitten. Wij bleven op het boven achterdek uit de zon, op de matrasjes waar we op sliepen. Na een paar uur varen kwamen we bij een eiland waar we konden snorkelen. Het was ook hier prachtig om te snorkelen. Water was laag dus bij het strand komen lukte niet zonder koraal te beschadigen. Je zag al stukken wat was beschadigt door boten. Dus wij bleven maar in de diepte snorkelen. Bij terugkomst aan boord bleek dat we gingen varen tot de volgende morgen. Pff de afstanden zijn echt lang. Ik heb de tweede nacht goed geslapen maar de heren niet. Ik was om zes uur klaar wakker en ben op de punt van de boot gaan zitten en genieten van het uitzicht, er sprongen nog wat dolfijnen voorbij. Het ontbijt bestond uit pannenkoeken en fruit. Hierna gingen we van boord om een waterval te boeken en een lokaal dorp te zien. Jeroen bleef op de boot en Woenk voelde zich fit genoeg om mee te gaan. De waterval was aardig maar het was voornamelijk fijn om van de boot af te zijn. Terug aan boord gingen we weer verder. Na drie uur varen nog een zwemstop bij een mini eiland. Fijne afwisseling. Hierna weer varen. Pff we waren het zat. Je doet eigenlijk niks anders dan hangen/slapen/lezen. Het laatste stuk tussen Sumba en lombok was erg ruig. Wel gaaf om op het dek te staan. Eindelijk waren we in de haven van lombok en toen nog twee uur met de bus naar Senggigi. Pff om tien uur s'avonds waren we eindelijk in ons hotel, Senggigi Hotel Lombok. Dit ziet er top uit. Kleine kamer met aparte badkamer met inloopdouche, toilet en wastafel en dat bed zag er heerlijk uit!  Zo' n boottrip, nee nooit meer! Dat is niks voor ons, wijze les voor de volgende keer. Vandaag zijn we aan het relaxen. We hadden gehoopt dat we hier twee nachten langer konden blijven maar helaas zit vol geboekt. Dus nu hebben we via booking.com iets anders gezocht, viel niet mee er zit hier heel veel vol. Dus in in iets duurde categorie iets moois gevonden, Kebun Villages en resort. Dus morgen verkassen we daar naar toe.
Donderdag 27 augustus
Vandaag is het tijd om te verhuizen. Dus ontbijten en spullen inpakken. En daar gingen we met de backpack op om zo'n 800 meter verderop in te checken. Hier werden we verwelkomt met een drankje, tja we Genuis klant bij booking.com dus dat heeft voordelen.. Kamer is ruim en een lekker terras waar je kan zitten. Vanmiddag even een uurtje aan het strand geweest en lekker geluncht. Morgen gaan we een scooter huren en gaan we wat van lombok zien.
Groetjes

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Debbie:
    27 augustus 2015
    Ik kan me zo goed voorstellen dat het onrelaxt is om met vreemde mensen hutje mutje te liggen op het dek. Gelukkig hebben jullie het gehad en weet je dat idd voor de volgende keer. Jullie zijn in ieder geval wel weer een ervaring rijker. Nu Lombok verkennen en zien wat daar voor moois is.
    Hopelijk heeft Woenk niet al te veel last van zij knie, zodat hij wel kan genieten.

Groetjes van ons xxx
  2. Nico:
    27 augustus 2015
    Zou je dat wel doen , die scooters, na al de positieve ervaringen die jullie achter de rug hebben met de diverse vervoersmiddelen ?
  3. Angelique:
    27 augustus 2015
    Kan me voorstellen dat jullie blij waren dat je van de boot af waren. Hoop wel dat het scooter avontuur beter gaat. Veel plezier!
  4. ET:
    Leuk om te lezen, weer.
    Geniet van Lombok; Mooi eiland!
  5. Andeleu:
    Hoop op nog veel verhaaltjes,wees voorzichtig tot horens. Xxx An
  6. BenAnt:
    27 augustus 2015
    Lieverds, dat waren een paar enerverende dagen. Kan me voorstellen dat jullie het liever anders hadden gehad. Helaas. Dan maar lekker op jezelf en scooters de boel gaan bekijken op Lombok. Heel veel plezier en....rij voorzichtig . Woenk kijk uit met je knie "kusje d'r op"?