Senggigi- Gilli Trawangan

30 augustus 2015 - Pemenang, Indonesië

Vrijdag 28 augustus
Vandaag hebben we een scooter gehuurd en een klein stukje van lombok gezien. We zijn langs de kust richting het noorden gereden. Een leuke kronkelweg langs de kust met soms spectaculaire uitzichten. We stopten dan ook regelmatig om foto's te maken. Even tanken, een liter voor €0,63 die prijzen wil ik in Nederland ook wel. Bij een stop verse kokosnoot gedronken, heerlijk. Na een tijd gingen we het binnenland in. Je rijd dan door Monkey forrest en jullie raden het al ... Heel veel apen onderweg. Zo grappig om te zien hoe ze langs de kant van de weg zitten op hun dooie gemak. Deze weg was nog kronkeliger en gaat omhoog. Op een geven ogenblik kwamen we bij een bocht waar een auto iets te hard door de bocht is gegaan en vervolgens naar beneden is gestort. De lokalen waren bezig om de auto uit elkaar te halen en per onderdeel naar boven te halen. Uit eindelijk kom je uit in de hoofstad Mataram. Hier werd het ook druk op de weg maar goed te doen. Het blijft natuurlijk apart om links te rijden en continu getoeter te horen. We maakten een stop om even te eten bij een shoppingcenter. Daarna op zoek naar het waterpaleis. Na verkeerd gereden gezien toch gevonden maar het stelde niks voor.  Inmiddels was het vrij laat in de middag dus het werd tijd om terug te rijden naar Senggigi. Tijd om even het stof  en zweet af te spoelen in het zwembad. De verhuurder van de scooters zou de boot ticket regelen om naar de gili's te gaan. Dus na een douche, scooters terug brengen, ticket ophalen en daarna lekker op een terrasje eten.

Zaterdag 29 augustus.
We zouden om half negen opgehaald worden, dat werd natuurlijk later. En na een stukje met de bus werden we gedropt voor de haven in een restaurant. De boot zou om tien uur vertrekken maar ach ook dat werd pas half elf. Na twintig minuten varen kwamen we op Gilli Trawangan. Wow wat is het veranderd. Zo rusting als het drie jaar geleden was is het nu niet meer. Een hele hoop nieuwe dingen erbij, wat luxere winkeltjes,beautysalons en restaurants. Wij zijn ontzettend blij dat we weer in  Trawangan Oasis zitten. Ook hier is erbij gebouwd maar niet ten koste van het resort. Het is nog steeds een klein en gezellig resortje. De kamer is redelijk groot met een super bed erin, 2.50 breed. Een douche met helaas lauw water maar eigenlijk is dat ook niet erg. Ontbijt is simpel maar lekker en je kan extra bijbestellen. Tijd om te relaxen een paar dagen.